3.52.4. Не прикроем опоясаниями свои грехи

-не скроемся.

- Покаемся и наденем светлые одеяния 

Быт.3,[7]-11,, 4,9,, 16,8.9 Иов.31,33,, 34,21.22 Прит.15,3 Ис.28,19.20,, 54,4 Иер.23,24 Ин.1,9 Евр.4,13 Отк.3,17.18,, 16,15

 

** И открылись глаза у них обоих, и узнали они, что наги, и сшили смоковные листья, и сделали себе опоясания.

8 И услышали голос Господа Бога, ходящего в раю во время прохлады дня; и скрылся Адам и жена его от лица Господа Бога между деревьями рая.

9 И воззвал Господь Бог к Адаму и сказал ему: где ты?

10 Он сказал: голос Твой я услышал в раю, и убоялся, потому что я наг, и скрылся.

11 И сказал: кто сказал тебе, что ты наг? не ел ли ты от дерева, с которого Я запретил тебе есть? ( Быт.3,[7]-11). ** И сказал Господь Каину: где Авель, брат твой? Он сказал: не знаю; разве я сторож брату моему? (Быт.4,9). ** И сказал ей: Агарь, служанка Сарина! откуда ты пришла и куда идешь? Она сказала: я бегу от лица Сары, госпожи моей.

9 Ангел Господень сказал ей: возвратись к госпоже своей и покорись ей. (Быт. 16,8.9). ** Если бы я скрывал проступки мои, как человек, утаивая в груди моей пороки мои, (Иов.31,33). Ибо очи Его над путями человека, и Он видит все шаги его.

22 Нет тьмы, ни тени смертной, где могли бы укрыться делающие беззаконие. (Иов 34,21.22 ). ** На всяком месте очи Господни: они видят злых и добрых. ( Прит.15,3). Как скоро он пойдет, схватит вас; ходить же будет каждое утро, день и ночь, и один слух о нем будет внушать ужас.

20 Слишком коротка будет постель, чтобы протянуться; слишком узко и одеяло, чтобы завернуться в него. ( Ис.28,19.20). ** Не бойся, ибо не будешь постыжена; не смущайся, ибо не будешь в поругании: ты забудешь посрамление юности твоей и не будешь более вспоминать о бесславии вдовства твоего. (Ис. 54,4). ** И нет твари, сокровенной от Него, но все обнажено и открыто перед очами Его: Ему дадим отчет. (Евр4,13). ** Ибо ты говоришь: "я богат, разбогател и ни в чем не имею нужды "; а не знаешь, что ты несчастен, и жалок, и нищ, и слеп, и наг.

18 Советую тебе купить у Меня золото, огнем очищенное, чтобы тебе обогатиться, и белую одежду, чтобы одеться и чтобы не видна была срамота наготы твоей, и глазною мазью помажь глаза твои, чтобы видеть. ( Отк.3,17.18). ** Се, иду как тать: блажен бодрствующий и хранящий одежду свою, чтобы не ходить ему нагим и чтобы не увидели срамоты его. (Отк. 16,15 ). **

3.52.4. ნუ შევიმოსებით ცოდვის დამფარავი არდაგებით

- ნუ დავიმალებით.

- მოვინანიოთ და შევიმოსოთ ნათლის სამოსელით

დაბ.3,[7]-11,, 4,9,, 16,8.9 იობ.31,33,, 34,21.22 იგ.15,3 ეს.28,19.20,, 54,4 იერ.23,24 ინ.1,9 ებრ.4,13 გმცხ.3,17.18,, 16,15

 

ბიბლიის მუხლები

 

დაბადება 3

7. აეხილათ თვალი ორივეს და მიხვდნენ, რომ შიშველნი იყვნენ. გადააკერეს ლეღვის ფოთლები და არდაგები გაიკეთეს.

8. მოესმათ ხმა უფალი ღმერთისა, რომელიც საღამო ხანს ბაღში მიმოდიოდა, და დაემალნენ უფალ ღმერთს ადამი და მისი დედაკაცი ბაღის ხეებს შორის.

9. დაუძახა უფალმა ღმერთმა ადამს და უთხრა: ადამ, სადა ხარ?

10. მიუგო: შენი ხმა მომესმა ბაღში და შემეშინდა, შიშველი რომ ვარ, და დავიმალე.

11. უთხრა: ვინ გითხრა, შიშველი რომ ხარ? იმ ხის ნაყოფი ხომ არ გიჭამია, მე რომ აგიკრძალე?

 

დაბადება 4

9. უთხრა უფალმა კაენს: სად არის შენი ძმა აბელი? მიუგო: არ ვიცი. ჩემი ძმის დარაჯი ხომ არა ვარ.

 

დაბადება 16

8. უთხრა: აგარ, სარაის მხევალო, საიდან მოსულხარ და სად მიხვალ? თქვა: სარაის, ჩემს ქალბატონს გავურბივარ.

9. უთხრა მას უფლის ანგელოზმა: გაბრუნდი შენს ქალბატონთან და დაემორჩილე.

 

იობი 31

33. თუ ოდესმე დამეფაროს ადამივით ჩემი შეცოდება, რომ საიდუმლოდ შემენახა ჩემი დანაშაული!

 

იობი 34

21. რადგან მისი თვალი კაცის გზებს დაჰყურებს და ხედავს მის ყოველ ნაბიჯს;

22. ვერც ბნელში, ვერც შავეთში ვერ დაიმალება ბოროტმოქმედი;

 

იგავნი 15

3. ყველგან უფლის თვალებია, ხედავენ უკეთურებს და კეთილებს.

 

ესაია 28

19. როგორც კი ჩამოივლის, შეგიპყრობთ თქვენ; რადგან ყოველ დილით ჩამოივლის, დღისით და ღამით. მისი ამბის გაგონებაც კი ზარდამცემი იქნება.

20. რადგან მოკლე იქნება საწოლი ფეხის გასაშლელად და ვიწრო იქნება საბანი გადასახურავად.

 

ესაია 54

4. ნუ გეშინია, რადგან არ შერცხვები; ნუ დაიმალები, რადგან არ იქნები შეგინებული, რადგან დაივიწყებ ყრმობისდროინდელ სირცხვილს და შენი ქვრივობის მოყივნებას აღარ გაიხსენებ.

 

იერემია 23

24. სამალავშიც რომ დაიმალოს კაცი, ვერ დავინახავ? ამბობს უფალი. განა მე არ ვავსებ ცასა და მიწას? ამბობს უფალი.

 

იოანე 1

9. იყო ნათელი ჭეშმარიტი, რომელიც გაანათლებს ყველა კაცს, მომავალს ქვეყნად.

 

ებრაელთა 4

13. არ არსებობს ქმნილება, დაფარული რომ იყოს მისთვის. არამედ ყველაფერი გაშიშვლებული და გაცხადებულია მის თვალთა წინაშე, ვისაც ვაბარებთ ანგარიშს.

 

გამოცხადება 3

17. რადგანაც ამბობ: მდიდარი ვარო, გავმდიდრდი და აღარაფერი მჭირდებაო, და ის კი არ იცი, რომ უბადრუკი ხარ და საწყალობელი, გლახაკი, ბრმა და შიშველი.

18. გირჩევ იყიდო ჩემგან ცეცხლით გაწმენდილი ოქრო, რათა გამდიდრდე, და სპეტაკი სამოსი, რათა შეიმოსო და აღარ გამოჩნდეს შენი სიშიშვლის სირცხვილი, და საოლავი იცხო თვალზე, რათა იხილო.

 

გამოცხადება 16

15. აჰა, მოვალ, როგორც მპარავი: ნეტა მას, ვინც ფხიზლობს და იცავს თავის სამოსს, რათა შიშვლად არ იაროს და არ იხილონ მისი სირცხვილი.

 

__თემაზე წერდნენ__

***

ჩვენ ვევედრებით უფლის გულმოწყალებას არა იმიტომ, რომ სიმშვიდე მოგვანიჭოს ჩვენს ბიწიერებაში, არამედ იმიტომ, რომ ამ ბიწიერებისგან დაგვიხსნას.

__ ბლეზ პასკალი __

***

3:7 შიშვლები იყვნენ: გველის მიერ ცდუნებულ ადამსა და ევას ახალმა შემეცნებამ კეთილისა და ბოროტის დაპირებული ცოდნა კი არა, მხოლოდ სიშიშვლის გამო შეცბუნება მოუტანა.

3:8 ცოდვილები ყოველთვის იმალებიან უფლის სახისგან და ამის გაკეთებას კვლავაც გააგრძელებენ: `დაგვმალეთ ტახტზე მჯდომარის პირისგან!~ (გამოც. 6:16)

3:9 უფალმა ღმერთმა: მას იმიტომ არ დაუსვამს ეს კითხვა, რომ არაფერი იცოდა. ეს უფრო მშობლის მიერ ურჩი შვილისთვის პასუხის მოთხოვნას ჰგავს: `რას აკეთებ?~

3:11 ღმერთი ადამს ცოდვის აღიარების შესაძლებლობას აძლევს.

__ბიბლია კომენტარებით 2015__

 

***

დაბ.3,7 - "აეხილათ თვალი ორივეს". ადამიანმა დაკარგა სულიერი ხედვა. ის ცოდნა, რომელიც მათ შეიძინეს, თავის თავში არც სიკეთეს, არც სიბრძნეს არ გულისხმობდა, ეს იყო მხოლოდ ცოდვილობისა და უზენაესთან სიახლოვის დაკარგვის შეგრძნება. ადამიანში შემოვიდა სიკვდილი, რადგან ეს არჩევანი მან თავად გააკეთა.

"შიშველნი". სიტყვას, რომელიც "შიშვლად" არის თარგმნილი, სინამდვილეში ორი მნიშვნელობა აქვს: "შიშველი" და "ცბიერი". ადამიანები ცდილობენ ღმერთივით კეთილისა და ბოროტის შემცნობელნი გამხდარიყვნენ და "გაშიშვლდნენ", ანუ დაკარგეს ისიც, რაც ჰქონდათ და მათში "ცბიერებაც" გაჩნდა და "ვერაგობაც" (ანუ ყველა ის თვისება, რომლებიც გველს ჰქონდა), როდესაც მიხვდნენ, რომ შიშველნი იყვნენ, "გადააკერეს ლეღვის ფოთლები" და შემოირტყეს, როგორც ჩანს, გველთან მსგავსება ამგვარად უნდოდათ დაეფარათ.

დაბ.3,8 - "მოესმათ ხმა უფალი ღმერთისა". ადამიანი თავისი შემოქმედის ხმას ემალება. ადამიანები საკუთარმა სინდისმა შეაწუხა, მათ ღმერთთან აღარ სურდათ ის სიახლოვე, რომელიც უწინ ბედნიერებას ჰგვრიდათ. ადამიანების სამოთხის ბაღს მიღმა დარჩენა მათ მისწრაფებებს სავსებით შეესაბამებოდა.

დაბ.3,9 - "ადამ, სადა ხარ?" უფალს არ სჭირდებოდა ადამის ხორციელად დანახვა. აქ ისმის მოწოდება საღმრთო სიყვარულისაგან, რადგან უფალმა ყოველივე უწყოდა. მას აინტერესებდა ადამის სულიერი მდგომარეობა.

დაბ.3,10 - "შენი ხმა მომესმა". მას შემდეგ, რაც მათ "აეხილათ თვალი", ადამიანს უკვე აღარ შეეძლო ღმერთის დანახვა, მას მხოლოდ ღმერთის ხმა ესმოდა.

"შემეშინდა". იმის გამო შეეშინდა, რომ "სიშიშვლე" იგრძნო, რაც გველთან აახლოებს და წარმოადგენს ღმერთსა და ადამიანს შორის გაჩენილ წინააღმდეგობას. ამ წინააღმდეგობას ღმერთი თავად დასძლევს.

დაბ.3,11 - "იმ ხის ნაყოფი ხომ არ გიჭამია". ღმერთმა ადამს მონანიების შესაძლებლობა მისცა, მაგრამ ადამიანი უკვე "შიშველი" და "ცბიერია". იგი თავის სიშიშვლეს მალავს და ამ მიზნის მისაღწევად ცბიერებას იყენებს.

დაბ.3,12.13 - სიმართლის დამახინჯებით, ერთმანეთსა და ღმერთზე გადაბრალებით, ადამიანები მთლიანად იმ "თავისებურების" შესაბამისად მოქმედებენ, რაც მათ გველისგან შეიძინეს.

__ბიბლია განმარტებებით ტ.1__