3.49.19. Похоть очей

Быт.3,6,, 6,2 Иис.7,21 Иов.31,1 Пс.118,36.37 Прит.6,25 Екк.5,10.11 Матф.4,8,, 5,28 Лук.4,5,, 1Пет.2,11,, 4,3,, 2Пет.2,10.18,, 1Ин.[2,16]

** ** И увидела жена, что дерево хорошо для пищи, и что оно приятно для глаз и вожделенно, потому что дает знание; и взяла плодов его и ела; и дала также мужу своему, и он ел. (Быт.3,6). **тогда сыны Божии увидели дочерей человеческих, что они красивы, и брали их себе в жены, какую кто избрал. (Быт. 6,2). ** между добычею увидел я одну прекрасную Сеннаарскую одежду и двести сиклей серебра и слиток золота весом в пятьдесят сиклей; это мне полюбилось и я взял это; и вот, оно спрятано в земле среди шатра моего, и серебро под ним. (Иис.7,21). ** Завет положил я с глазами моими, чтобы не помышлять мне о девице.(Иов.31,1). ** Приклони сердце мое к откровениям Твоим, а не к корысти.

37 Отврати очи мои, чтобы не видеть суеты; животвори меня на пути Твоем. ( Пс.118,36.37). ** Не пожелай красоты ее в сердце твоем, и да не увлечет она тебя ресницами своими;(Прит.6,25). ** Умножается имущество, умножаются и потребляющие его; и какое благо для владеющего им: разве только смотреть своими глазами? Сладок сон трудящегося, мало ли, много ли он съест; но пресыщение богатого не дает ему уснуть. ( Екк.5,10.11). ** Опять берет Его диавол на весьма высокую гору и показывает Ему все царства мира и славу их, (Матф.4,8). ** А Я говорю вам, что всякий, кто смотрит на женщину с вожделением, уже прелюбодействовал с нею в сердце своем. (Матф. 5,28). ** И, возведя Его на высокую гору, диавол показал Ему все царства вселенной во мгновение времени.(Лк.4,5). **Ибо все, что в мире: похоть плоти, похоть очей и гордость житейская, не есть от Отца, но от мира сего. (1Ин.[2,16]). 

 

***

увидели... красивы ... брали. В древнееврейском тексте здесь стоят слова "хороши", "взяли". Умножение греха происходит по первоначальной схеме: "увидела", "хорошо", "взяла" (3,6).

__ коментарии Женевской Библии __

3.49.19. თვალის გულისთქმა

დაბ.3,6,, 6,2 იესნ.7,21 იობ.31,1 ფს.118,36.37 იგავ.6,25 ეკლ.5,10.11 მათ.4,8,, 5,28 ლუკ.4,5,, 1პეტ.2,11,, 4,3,, 2პეტ.2,10.18,, 1ინ.2,[16]

 

ბიბლიის მუხლები

 

დაბადება 3

6. როცა დაინახა დედაკაცმა, რომ კარგი იყო საჭმელად ის ხე, რომ თვალწარმტაცი და საამური სანახავი იყო, მოწყვიტა ნაყოფი და შეჭამა. მისცა თავის კაცს და კაცმაც შეჭამა.

 

დაბადება 6

2. დაინახეს ღვთისშვილებმა, რომ მშვენიერნი იყვნენ ადამიანთა ასულები და მოჰყავდათ ცოლად, ვისაც ვინ მოეწონებოდა.

 

იობი 31

1. აღთქმა მივეცი ჩემს თვალებს, რომ ქალწულისთვის არ შემეხედა;

 

ფსალმუნი 118

36. განუმტკიცე შენს მორჩილს შენი ნათქვამი შენი მოშიშების გამო.

37. ააცილე თვალი ჩემი ამაოების ცქერას, შენი გზით მაცოცხლე.

 

იგავნი 6

25. გული ნუ მიგივა მის სილამაზეზე, არ გამოგიჭიროს თავისი წამწამებით.

 

ეკლესიასტე 5

10. ბევრ დოვლათს ბევრი მჭამელი ჰყავს; რაღა დარჩება პატრონს მისას? მხოლოდ ყურება.

11. ტკბილია ძილი მშრომელი კაცის, გინდ ცოტა ჭამოს, გინდ ბევრი; ხოლო სიმაძღრე ძილს უფრთხობს მდიდარს.

 

მათე 4

8. კვლავ აიყვანა იგი ეშმაკმა ძალიან მაღალ მთაზე, და უჩვენა მას ქვეყნის ყველა სამეფო და დიდება მათი.

 

მათე 5

28. ხოლო მე გეუბნებით თქვენ: ყველამ, ვინც ნდომით შეხედა ქალს, უკვე იმრუშა მასთან საკუთარ გულში.

 

ლუკა 4

5. აიყვანა იგი ეშმაკმა მაღალ მთაზე და უჩვენა სამყაროს ყველა სამეფო დროის ერთ წამში.

 

1პეტრე 2

11. საყვარელნო, გევედრებით როგორც მწირთა და მსხემთ, თავი შეიკავეთ ხორციელ გულისთქმათაგან, რომელნიც აღიძვრიან სულის წინააღმდეგ.

 

1პეტრე 4

3. რადგან თქვენთვის ისიცა კმარა, რომ წარსულში წარმართთა ნებისამებრ იქცეოდით, უწმინდურებას, ბილწ გულისთქმათ, მემთვრალეობას, ნაყროვანებას, განცხრომასა და უკეთურ კერპთმსახურებას თავმიცემულნი.

 

2პეტრე 2

10. უპირატესად კი ბილწ ხორციელ ვნებებს აყოლილნი, უფლებათა შეურაცხმყოფელნი, თავხედნი, კადნიერნი და დიდებათა ურიდად მგმობნი.

18. ვინაიდან თავიანთი მაღალფარდოვანი ფუჭსიტყვაობით ხორციელ გულისთქმათა სიბილწეში იტყუებენ იმათ, რომელნიც ოდნავ ჩამორჩნენ საცთურში დანთქმულთ.

 

1იოანე 2

16. ვინაიდან ამ ქვეყნად ყველაფერი - გულისთქმა ხორცის, გულისთქმა თვალის და სიამაყე არსებობისა, მამისგან კი არა, ამ ქვეყნისაგან არის.

 

__თემაზე წერდნენ__

***

დაბ.3:6 - შემეცნების სურვილი დედაკაცს საკმაოდ გონივრული ეჩვენება. სამწუხაროდ, შეცნობის მისეული განსაზღვრება ადამიანური თვითმმართველობიდან იბადება და არა იგ. 1:7-ში გაცხადებულ ღმერთზე დამოკიდებულებიდან.

__ბიბლია კომენტარებით 2015__

 

***

დაბ.3,6 - "საამური სანახავი". ეს "განცდა" დედაკაცისთვის ცნობილი არ იყო. ხის მიმზიდველი ძალა სწორედ ამაში მდგომარეობდა და სწორედ ამის გამო გახდა იგი "კარგ საჭმელად... თვალწარმტაცი და საამური სანახავი". უნდა ითქვას, რომ გველის სიტყვებში სიმართლის მარცვალიც იყო: მან თქვა, ადამიანები ღმერთივით "კეთილისა და ბოროტის" შემცნობელნი გახდებიან, ანუ ისინი მათ შეიცნობენ და საკუთარ თავზე გამოცდიან. ყველაზე საშინელი ბოროტება კი ღმერთის უარყოფა და, შესაბამისად, უღმრთოდ სიკვდილია. ამ თვალსაზრისით, სიკვდილი სასჯელი კი არა, ბოროტებაა, რომლის შეცნობაც, მიუხედავად იმისა, რომ ღმერთისაგან გაფრთხილებული იყო, ადამიანმა მაინც მოისურვა.

"მოწყვიტა და შეჭამა, მისცა თავის კაცს და კაცმაც შეჭამა." ამგვარად, არჩევანი გველის სასარგებლოდ, მისი რჩევისამებრ გაკეთდა.

დაბ.6,2 "ღვთისშვილებმა დაინახეს... მშვენიერნი იყვნენ... მოჰყავდათ". ძველებრაულ ტექსტში ვკითხულობთ სიტყვებს: "კარგები", "მიიღეს". აქ ცოდვის გამრავლება ადრეული სქემის შესაბამისად ხდება: "დაინახა", "კარგი იყო", "მიიღო".

__ბიბლია განმარტებებით ტ.1__