2.2.88 Бог перестал говорить и восшел

***

Авраам показывает и дерзновение, и смирение, что свидетельствует о том, насколько близко был он к Богу. И только когда Авраам прекращает молитву, Господь отходит от него

Бытие 18 глава — Библия — Комментарии МакДональда

***

И пошел Господь… Видения Бога не должны быть постоянными в этом мире, где лишь верой мы можем увидеть Господа. Бог не ушел, пока Авраам не сказал все, что должен был сказать, ибо Он никогда не устает слушать молитвы (Ис 59:1).

Бытие 18 глава — Библия — Комментарии Мэтью Генри

***

Слова, указывающие на то, что богоявление окончилось и видение Иеговы исчезло.

Бытие 18 глава — Библия — Комментарии Лопухина

***

Посмотри, как божественное Писание снисходит к нам (в образе выражений). «Восшел, — говорит оно, — от него Бог», не для того (так говорит), чтобы мы представляли себе Божество ограниченным в каком–либо месте, но чтобы и в этом мы познали неизреченное человеколюбие Божие. И в таком образе повествования благодать Духа снисходит к человеческой немощи. Слова: «восшел и отошел» недостойны Бога, но как употребление таких чувственных речений для нашего научения служит особенно свидетельством неизреченного Его человеколюбия, то (божественное Писание) и употребляет человеческие выражения. Иначе невозможно было бы человеческому слуху вместить высоту слова, если бы нам говорено было соответственно величию Господа.

Имея это в мыслях, не будем останавливаться на простоте выражений; но подивимся неизреченной благости Господа и в том, что Он не отрекается оказывать такое снисхождение вследствие немощи естества нашего.

Иоан Златоуст

2.2.88 დაამთავრა ღმერთმა ლაპარაკი და განეშორა

დაბ.17,[22]: 18,[33]; 35,13-15 გამ.20,22; 31,18 რიცხ.12,8.9 რჯ.5,4

- დაასრულა ლაპარაკი უფლის ანგელოზმა მსაჯ.6,21; 13,20

ბიბლიის მუხლები

დაბადება 17

22. დაამთავრა ღმერთმა აბრაჰამთან ლაპარაკი და ამაღლდა მისგან.

დაბადება 18

33. და წავიდა უფალი, როგორც კი აბრაჰამთან საუბარი დაასრულა; და დაბრუნდა აბრაჰამიც თავის ადგილზე.

დაბადება 35

13. გაშორდა მას ღმერთი იმ ადგილიდან, სადაც ელაპარაკებოდა.

14. მაშინ აღმართა იაკობმა სვეტი იმ ადგილას, სადაც ღმერთი ელაპარაკა, სვეტი ქვისა, და დაღვარა მასზე საღვრელი და სცხო ზეთი.

15. უწოდა იაკობმა სახელად ბეთილი იმ ადგილს, სადაც ღმერთი ელაპარაკა.

გამოსვლა 20

22. უთხრა ღმერთმა მოსეს: ასე უთხარი ისრაელიანებს: თქვენ დაინახეთ, როგორ გელაპარაკებოდათ ციდან.

გამოსვლა 31

18. და მისცა მოსეს უფალმა, როცა დაასრულა მასთან ლაპარაკი სინაის მთაზე, მოწმობის ორი დაფა, ღვთის თითით ნაწერი ფიქალები.

რიცხვნი 12

8. პირისპირ ველაპარაკები მას, ცხადლივ, და არა იგავურად. უფლის ხატებას ჭვრეტს იგი. რატომ არ გეშინიათ, ჩემს მორჩილს მოსეს რომ ჰკიცხავთ?

9. აღინთო უფლის რისხვა მათ მიმართ. და წავიდა.

მეორე რჯული 5

4. პირისპირ გელაპარაკებოდათ უფალი მთაზე ცეცხლის შუაგულიდან.

მსაჯულნი 6

21. გაიშვირა უფლის ანგელოზმა კვერთხი, რომელიც ხელთ ეპყრა, და მისი წვერი ხორცსა და ხმიადებს შეახო, ავარდა ქვიდან ცეცხლი და შთანთქა ხორცი და ხმიადები. მერე თვალს მიეფარა უფლის ანგელოზი.

მსაჯულნი 13

20. როცა სამსხვერპლოდან ალი ცისკენ ავარდა, უფლის ანგელოზი ზეაჰყვა სამსხვერპლოს ალს. ეს რომ დაინახეს, მიწაზე დაემხვნენ მანოახი და მისი ცოლი.

__ თემაზე წერდნენ __

***

დაბ.17,22 ღმერთი წყვეტს საუბარს, ხილვა გაქრა, მაგრამ ზეცაში იქნება განუწყვეტელი და საუკუნო ურთიერთობა.

დაბ.18,33 და წავიდა უფალი… ღვთის ხილვა არ იქნება მუდმივი წუთისოფელში, სადაც მხოლოდ რწმენით შეგვიძლია უფლის ხილვა. ღმერთი არ წასულა, ვიდრე აბრაამმა არ თქვა ყველაფერი, რაც უნდა ეთქვა, რადგან იგი არასოდეს არ იღლება ლოცვების მოსმენით (ეს.59:1).

__ მეთიუ ჰენრი __

***

დაბ.18,33 აბრაამი აჩვენებს გაბედულებასთან ერთად მორჩილებას, რაც მოწმობს რამდენად ახლოსაა იგი ღმერთთან. მხოლოდ მაშინ შორდება უფალი, როცა აბრაამი ასრულებს ლოცვას.

__ მაკდონალდის კომენტარი __

***

დაბ.18,33 ეს სიტყვები მიუთითებენ იმაზე, რომ ღვთის გამოცხადება (თეოფანია) დასრულდა.

__ ლოპუხინის კომენტარები __

***

ნახეთ, ღვთის წერილი როგორ მოდის ჩვენთან (გამოხატვის სახიერებაში). «განეშორა ღმერთი», არა იმისთვის, რომ წარმოვიდგინოთ ჩვენთვის ღმერთი განსაზღვრულ რომელიმე ადგილზე, არამედ შევიცნოთ გამოუთქმელი ღვთიური სიყვარული. თხრობის ასეთ სახიერებას უშვებს სულის მადლი ადამიანის უძლურებისთვის შესაწევად. სიტყვები: «შემოსვლა და გასვლა» არასაკადრისია ღმერთისთვის, მაგრამ ასეთი მგრძნობიერი გამოთქმები ჩვენთვის სასწავლებლადაა დაშვებული და წერილი იყენებს ადამიანურ გამოთქმებსაც. სხვაგვარად შეუძლებელი იქნებოდა ადამიანის სმენისთვის ღვთის დიდებულების სიტყვის სიმაღლის წვდომა.

__ იოანე ოქროპირი __