1.3.35. Отличие души от духа

1Кор.15,44

сеется тело душевное, восстает тело духовное. Есть тело душевное, есть тело и духовное. (1Кор.15,44)

В каждом живом существе есть душа-жизнь,а в мыслящем человеке,есть и дух,его сущность.Хорошо если человек растит свой дух Духом Божиим!Но есть мыслящие люди,но живут по душе и всё,что для их пользы они считают правильным,остальное не для них.

Душа в

еврейском мировоззрении.

ДУША человека-духовный (и значит,не познаваемый на на земном уровне) объект,представляющий собой суть человека.Условно,процесс <<перемещения>> души в тело человека можно описать так: по воле Всевышнего из общего <<моря духовности>> выделяется некая капля,которая вносится в телесную оболочку. Капля-не значит небольшой размер души,принципиальное значение имеет факт выделения души из <<моря духовности>>.

1.Нижний уровень души,который контролирует жизнь человеческого тела (движение,питание и т.п.) и оказывает на них определенное влияние, называется НЕФЕШ.Среда,в которой нефеш проявляется особенно ярко-кровь.Кровь отвечает за за питание клеток организма,разносит по всему организму сигналы,порожденные желаниями человека.

2.Желания (чувства,эмоции человека) контролируются на другом уровне души-РУАХ.Орган,в котором наиболее ярко проявляются эмоции-сердце.Ритм сердцебиения и другие аспекты сердечной деятельности напрямую связаны с человеческими эмоциями.

3.Следующий уровень называется НЕШАМА.Он ответственен за создание <<мира идей>>,т.е. сознательное и подсознательное постижение реальности и абстрактных идей.Орган,в котором проявляется (но не находится!) нешама-мозг человека.

4.Следующий уровень-ХАЯ-<<энергетический этаж>>,который контролирует поступление духовной энергии на три первые этажа,обеспечивая тем самым возможность их функционирования.Поскольку уровень хая отвечает за деятельность всех трех этажей,нельзя назвать какой либо конкретный орган,где хая проявляется особо ярко.

5. И самый высокий уровень души-ЙЕХИДА позволяющий человеку осознать себя уникальной сущьностью и выделить себя из других индивидуумов уникальным объектом нашего мира.

Кроме того,йехида заключает в себя потенциал (возможность) осознавать,постигать и чувствовать Творца и Его ЕДИНСТВО,подразумевающего,что НЕТ НИЧЕГО И НИКОГО,КРОМЕ НЕГО...

1.3.35. მშვინვის და სულის განსხვავებისთვის

სამშვინველი - უტყვი სული; ბიბლიის და წმ. მამათა სწავლებით, ადამიანის არსი სამი ნაწილისაგან შედგება: სული, სამშვინველი და სხეული. სამშვინველი სხეულისაგან სუბსტანციურად (ბუნებით) განსხვავდება, ხოლო სული და სამშვინველი ერთმანეთისაგან განსხვავდება ფუნქციურად, ე.ი. თავისი მოქმედებით. მშვინვიერი ძალები ესაა ინტელექტი, ჩვენი გონება, რომლის მეშვეობითაც ლოგიკურად ვაზროვნებთ.

ადამიანში რაც მარტო ადამიანურია, არ აქვს კავშირი ღმრთაებრივთან და ხშირად უბრალოდ სუნთქვის დატვირთვას ატარებს, არის სამშვინველი. ხოლო ადამიანის ის ნაწილი, რომლითაც ის მოაზროვნე და გონიერია, და რომლითაც ის ღმერთთან ამყარებს ერთიანობას, იწოდება სულად.

"სამშვინველი" იხმარება ადამიანური, არაღმრთაებრივი სულის აღსანიშნავად. თავად "სული" კი ღმრთაებრივი ხასიათისაა

ასეთივე განსხვავებაა გერმანულში: Geist (სული,Heliger Geist - სულიწმიდა), Seele - სული; ინგლისურში: Spirit - soul. ფრანგულში: Esprit - ame. რუსულში: Дух - душа ლათინურში: spiritus - anima.ძველ ბერძნულში: "პნევმა" და "ფსიხე"

 

1კორ. 15,[44]

 

ბიბლიის მუხლები

 

1კორინთელთა 15

44. ითესება სხეული მშვინვიერი, აღდგება სხეული სულიერი; არის სხეული მშვინვიერი და არის სხეული სულიერი.

 

__თემაზე წერდნენ__

***

ადამიანური ბუნება ორნაწილედია: სულისა და ხორცის ერთობაა. თავად სულში ქრისტიანობა განარჩევს მის უმაღლეს ნაწილს - საკუთრივ სულს (პნევმა) და უმდაბლესს - სამშვინველს (ფსიხი). მხოლოდ ქრიტიანობის წიაღში, ანუ მხოლოდ ჭეშმარიტი რელიგიური ცხოვრებითაა შესაძლებელი, რომ ადამიანმა სრულად შეიცნოს თავისი ბუნება. ათეისტი, ან მცირედ რელიგიური ადამიანი თავის მხოლოდ ხორციელ, უკეთეს შემთხვევაში - ფშვინვიერ (ფსიქიკურ) ბუნებას შეიგრძნობს. ასეთ შემთხვევაში ადამაინს ფშვინვიერი (ფსიქიკური) გამოვლინებები, გრძნობადი მოვლენები და ესთეტიკური სწრაფვანი სულის თვისებებად მიაჩნია, ხელოვნებით ცხოვრება და ტკბობა - სულიერ ცხოვრებად. მაგრამ სინამდვილეში ეს ყოველივე სამშვინველის თვისებები, ფშვინვიერი ცხოვრებაა.

საკუთრივ სულს (პნევმა) ქრისტიანობა სამ ძირითად გამოვლინებას, თვისებას მიაკუთვნებს: ა) ძიება, მისწრაფება, ლტოლვა უზენაესი არსებისადმი (ღვთისადმი); ბ) შიში, კრძალვა უზენაესი არსების (ღვთის) წინაშე; გ) სინდისი, ანუ სულის უნარი, შესაძლებლობა, იბატონოს, როგორც ფშვინვიერ (ფსიქიკურ), ისე ხორციელ მიდრეკილებებზე და სულის უფაქიზესი ინსტრუმენტი საკუთარი გადაწყვეტილებების გასაკონტროლებლად.

არარელიგიური ადამიანისათვის სულიერი ცხოვრება, სულიერი სამყარო სრულიად უცნობია. ყოველმა ეკლესიურად მცხოვრებმა (აღმსარებელმა, მაზიარებელმა) საკუთარი გამოცდილებით იცის, თუ რა ღრმა, მდიდარი და მანამდე მათთვის უცნობი სამყარო აღმოაჩინეს თავის თავში მას შემდეგ, რაც ეკლესიური ცხოვრება დაიწყეს; და როგორი ღარიბი, უფერული და უღიმღამოა ადამიანის არსებობა სულიერი ცხოვრების გარეშე.

__მამა თეოდორე გიგნაძე__

 

----------------

სურათი შეადგინა ნინო ბაღაშვილმა