1.2.84 Мицраим - Египет

***

Мицраим,

В Библии это слово имеет очень определенный смысл – указывает именно на Египет. Оно представляет собой форму двойственного числа от единственного Мацор, основываясь на том, что это последнее употреблено в Библии для обозначения лишь одного нижнего Египта (4Цар. 19:24; Ис. 19:6). Эберс и другие ученые полагают, что двойственное число дает лишь идею о двух Египтах: верхнем и нижнем. Другие, впрочем, происхождение его объясняют двойным рядом пограничных валов, которыми Египет отделен от Аравийского полуострова, по имени которого азиатские семиты называли и всю страну, начинавшуюся за этими валами. Сами египтяне называли свою страну землей Хеми или Кеми, именем, довольно близко напоминающим библейского Хама; впрочем, в недавнее время на одном из древнеегипетских иероглифов хеттейской эпохи (из эпохи гиксов) открыто и аналогичное библейскому наименованию Египта, в форме «Мацрима».

Бытие 10 глава – Библия – Комментарии Лопухина

***

10:13 Лудим. Лудяне; по-видимому, жили недалеко от Египта.

Анамим. Возможно, пастушеское племя Наам, которое, согласно египетским памятникам, было краснокожим.

Легавим. Ливийцы.

Нафтухим. В греческом тексте "Нефталим"; вероятно, этот народ жил в Нижнем Египте, в районе дельты.

10:14 Патрусим. Население Верхнего Египта (Пафроса).

Каслухим. Народ, родственный египтянам. Мицраим родил Каслухима; от него произошли филистимляне и кафторим (жители о. Крит).

Бытие 10 глава – Библия – Женевская Библия

***

Упоминание в связи с Мицраимом филистимлян свидетельствует о миграции («звеном» в родословии Мицраима филистимляне не были); в том же плане можно сказать об Израиле, что он «был из Египта». Филистимляне переселились с родного им побережья Эгейского моря через Кафтор в Египет, а потом в Палестину. Речь, однако, по всей видимости, идет не о тех филистимлянах, которые жили в 13 веке до Р. Х., а о более ранних пеласго-филистимских племенах.

Бытие 10 глава – Библия – Комментарии Далласской семинарии

1.2.84 მიცრაიმი - ეგვიპტე

1) ქამის ძე დაბ.10,6.13.14; 1ნეშ.1,8.11.12

2) ეგვიპტის ებრაული სახელწოდება დაბ.50,11

"ქამის ქვეყანა" ფს.104,23.27

-

ბიბლიის მუხლები

დაბადება 10

6. ქამის ძენი: ქუში, მიცრაიმი, ფუტი და ქანაანი.

13. მიცრაიმმა შვა ლუდიმი, ყანამიმი, ლეჰაბიმი, ნაფთუხიმი,

14. ფეთრუსიმი და ქასლუხიმი, რომელთაგან ფილისტიმელნი და ქაფთორელნი გამოვიდნენ.

დაბადება 50

11. იხილეს ქანაანელებმა გლოვა ჰატადის კალოზე და თქვეს: "მძიმეა ეგვიპტელთა ეს გლოვა!” ამიტომ ეწოდა ამ ადგილს სახელად აბელ-მიცრაიმი, რომელიც იორდანეს გაღმაა.

1ნეშტთა 1

8. ქამის ძენი: ქუში, მიცრაიმი, ფუტი და ქანაანი.

11. მიცრაიმმა შვა ლუდიმი, ყანამი, ლეჰაბი და ნაფთუხი,

12. ფათრუსი და ქასლუხი, რომელთაგანაც ფილისტიმელნი და ქაფთორელნი გამოვიდნენ.

ფსალმუნი 104

23. და მოვიდა ისრაელი ეგვიპტეში, და გადასახლდა იაკობი ქამის ქვეყანაში.

27. დაამკვიდრეს მათში სიტყვები მისი სასწაულებისა, და საოცრებანი ქამის ქვეყანაში.

__თემაზე წერდნენ__

***

მიცრაიმი,

ბიბლიაში ამ სიტყვას აქვს განსაზღვრული აზრი – მიუთითებს კონკრეტულად ეგვიპტეზე. სახელი მრავლობით რიცხვშია, ნაწარმოებია მხოლობით მაცორიდან და როგორც ჩანს ორ ეგვიპტეს მიანიშნებს, ზემოს და ქვემოს. თვით ეგვიპტელები თავიანთ ქვეყანას უწოდებდნდნ ხემი ანუ კემი, რაც ძალიან ახლოსაა და გვახსენებს ბიბლიურ ქამს; ხეთური (გიქსების) ეპოქის ძველეგვიპტურ იეროგლიფებში იკითხება ბიბლიურ სახელთან მიახლოებული სახელწოდება «მაცრიმა».

__ ლოპუხინი __

***

დაბ.10:13 ლუდიმელები ცხოვრობდნენ ეგვიპტესთან ახლოს.

ყანამიმი შესაძლოა იყო მომთაბარე ტომი, ეგვიპტური წყაროების მიხედვით წითელკანიანი.

ლეჰამიმი - ლიბიელები.

ნაფთუხიმი. ბერძნულ ტექსტში "ნეფტალიმი"; შესაძლოა ეს ხალხი ცხოვრობდა ქვემო ეგვიპტეში.

10:14 ფეთრუსიმი. ზემო ეგვიპტის მოსახლეობა (პათროსის).

ქასლუხიმი. ეგვიპტელთა მონათესავე ხალხი. მისგან წარმოიშვნენ ფილისტიმელები და ქაფთორელრბი (კუნძულ კრეტის მცხოვრებნი).

__ ჟენევის ბიბლიის კომენტარი__

***

დაბ.10,14 ქაფთორი კრეტასთან ახლო მდებარე კუნძულია, ფილისტიმელთა პირვანდელი სამშობლო. მოგვიანებით მათ ქანაანის სამხრეთ სანაპირო დაიპყრეს და იქ დასახლდნენ.

__ ბიბლია კომენტარებით 2015 __

***

დაბ.10,14 მიცრაიმთან დაკავშირებით ფილისტიმელთა ხსენება მოწმობს მიგრაციის შესახებ (მიცრაიმის შთამომავლები არ იყვნენ ისინი); ასევე შეიძლება ითქვას ისრაელზე, რომ ისინი «იყვნენ ეგვიპტიდან». ფილისტიმელები გადასახლდნენ მშობლიური ეგეოსის ზღვის სანაპიროდან კაფთორის გავლით ეგვიპტეში, ხოლო შემდგომ პალესტინაში. ყოველ შემთხვევაში, აქ ლაპარაკია არა იმ ფილისტიმელებზე, რომლებიც ცხოვრობდნენ ქრისტემდე მე-13 საუკუნეში, არამედ უფტო ადრეულ პელასგო-ფილისტიმელთა ტომებზე.

__ დალასის სემინარიის კომენტარი __