Матф.13,23 Марк.4,8.20 Лук.8,8
Посеянное же на доброй земле означает слышащего слово и разумеющего, который и бывает плодоносен, так что иной приносит плод во сто крат, иной в шестьдесят, а иной в тридцать.(Матф.13,23);
И иное упало на добрую землю и дало плод, который взошел и вырос, и принесло иное тридцать, иное шестьдесят, и иное сто. (Мк.4,8).
А посеянное на доброй земле означает тех, которые слушают слово и принимают, и приносят плод, один в тридцать, другой в шестьдесят, иной во сто крат. (Мк.4,20).
а иное упало на добрую землю и, взойдя, принесло плод сторичный. Сказав сие, возгласил: кто имеет уши слышать, да слышит! (Лк.8,8)
ზღვა ხალხს ეუწყება სახარება მთელ მსოფლიოში და მათ შორის ჩვენც... გამოდის მთესველი თესვად მათ.13,1-3
---
დავუფიქრდეთ, გულის გარეთ ხომ არ ვტოვებთ მოსმენილს, გზის პირი ხომ არ ვართ, საიდანაც ფრინველები აგვიკენკავენ მარცვლებს მათ.13,4
---
ქვიანი მიწა ხომ არ ვართ, ქვა გულს ხომ არ ვახვედრებთ და ხელს ხომ არ ვუწყობთ მათ მოშთობას მათ.13,5.6
---
ან ჩვენი გულის ეკალბარდში ხომ არ ვაშთობთ მათ.13,7
---
არა?
---
მაშინ პოხიერი ნიადაგი ვყოფილვართ და მიგვიღია ღვთის სიტყვა, შევდგომივართ უფალს, ღმერთს დიდება ამისთვის!
---
მაგრამ როგორი უნდა იყოს პოხიერი ნიადაგი, როგორ უნდა ვიმუშაოთ მასზე, ან როგორ ვიზრუნოთ მისი სიმწირის დასაძლევად, როგორ გავხდეთ პოხიერი ნიადაგი უფლის მარცვლებისთვის?
---
მაშ ასე, მოდით ვნახოთ რას ამბობს ღვთის სიტყვის კონტექსტი ამის შესახებ:
---
1) პოხიერ ნიადაგზე დათესილი ის არის, ვინც ისმენს სიტყვას და კიდეც შეიგნებს მათ.13,[23]
- იღებს მარ.4,20
- გულში იმარხავს, იბეჭდავს, ერწყმის მის გულს ლუკ.8,15 საქ.16,14 ებრ.4,2
- შეისმენს ინ.8,47
- იწყნარებს სიტყვის ნერგს იაკ.1,21; 2თეს.2,10
- ყურმიპყრობილია იგავ.2,2
- სიბრძნის ვერცხლივით შოვნის წადილი აქვს და განძივით ეძებს იგავ.2,4-6
- მისკენ აქვს მისწრაფება, მასზე ფიქრობს დღედაღამ, არის წყალთან დარგულ აყოფიერ ხესავით ფს.1,2.3
- სიბრძნეს იმატებს იგავ.1,5.6
- მოუწოდებს ჭკუას და გონებას იღვიძებს იგავ.2,3
- ბავშვივით იღებს ღვთის სასუფეველს და არა "დიდივით", ადამიანური ლოგიკით მარ.10,15
- არამედ სცნობს მიღებულს ჭეშმარიტად ინ.17,8
- გულმოდგინედ იღებს სიტყვას და ყოველდღე არჩევს, ასეა თუ არა ესო საქ.17,11
- რათა მარგებელი იყოს სიტყვა ებრ.4,2
- ისრუტავს დადენილ წვიმას სარგო ნათესის აღმოსაცენებლად ებრ.6,7
---
2) პოხიერი ნიადაგია:
- ვისაც ღმერთის ხმა ესმის და მისდევს ინ.10,27
- ვინც იწყნარებს უფალს ინ.1,11-13
- ვინც რჩება უფალში, რადგან ლერწი თავისთავად ვერ გამოიღებს ნაყოფს ინ.15,4.5; 1ინ.5,20
- ვისშიც რჩება მისი სიტყვები ინ.15,7
- იზრდება ღვთის შემეცნებით კოლ.1,10
- იმისთვის ისმინა სახარება, რათა მიაღწიოს უფლის დიდებას 2თეს.2,14
---
3) აქვს ნაყოფები, ანუ მოქმედებს მოსმენილი სიტყვის მიხედვით:
- იქცევა ღვთის საამებლად 1თეს.4,1
- სიტყვის აღმსრულებელია და არა მხოლოდ მსმენელი თავის მოსატყუებლად იაკ.1,22
- უყურებს, თუ იზრდება იმ დღიდან მოყოლებული, როდესაც პირველად ისმინა სიტყვა კოლ.1,6
- რათა უნყოფო არ დარჩეს, უსართებს რწმენას სათნოებას, შემეცნებას, თავშეკავებას, მოთმინებას, ღვთისმოსაობას, ძმათმოყვარეობას, სიყვარულს 2პეტ.1,5-8; 3,18
- არ მისდევს უღმრთოთა რჩევას და ცოდვილთა გზას არ ადგას, არ ზის ავყიათა საკრებულოში, უფლის სახლშია ფს.1,1; 91,13
- წმიდად ცხოვრობს ფს.91,13
- იშორებს შეცოდებას და იქმნის ახალ გულსა და სულს ეზეკ.18,31; 2პეტ.2,1.2
- გამოაქვს სინანულის ღირსი ნაყოფი მათ.3,8
- განიკითხავს წმიდათა საჭიროებას ფლპ.4,17 ებრ.13,16
- ვისშიც ჩანს სიხარულის სავსება და სიღატაკის სიღრმე ჭირნაცადობის მიუხედავად 2კორ.8,2
- ვისშიც მრავლდება სიმართლის ნაყოფი 2კორ.9,10 ფლპ.1,11 კოლ.1,10
- აქვს სულის ნაყოფები: სიყვარული, სიხარული, მშვიდობა, დიდსულოვნება, სიტკბოება, სიკეთე, რწმენა, თვინიერება, თავშეკავება გალ.5,22.23
- უხვი ნაყოფით ადიდებს უფალს ინ.15,8
---
4) იცის:
- რომ უფლის რჩეულია და მიდის ნაყოფის გამოსაღებად ინ.15,16
- რომ ხე ნაყოფით იცნობა მათ.12,33 ლუკ.6,43.44
- და თუ არ გამოიღებს კეთილ ნაყოფს, მოიჭრება და ცეცხლს მიეცემა მათ.3,10 ლუკ.13,9 ინ.15,2.6