1.1.15. Как записывалась Библия

- По теории П. Виземана Бытие была записана на глиняных табличках нашими праотцами и Моисей составил из них Бытие. Сам же Моисей указал в книге из каких источников взято ее содержание - например, словами: ''Вот происхождение (родословие и т.д. евр. толедот)...'' Эти места должны были бы быть началом или концом таблички Быт.2,4; 5,1; 6,9; 10,1

- Книги Моисея хранились в ковчег завета Втор.31,24-26

- список пророков, которые могли быть составителями Библии Иез.13,9

- Даниил в плен ползовался пятикнижием Моисея и упоминает Иеремию Дан.9,2.6.11

- Применяли для записи:

- глиняных табличек Иез.4,1

- Трость Иер.8,8; 3Ин.13

- Хартес - бумага 2Ин.12

- Написанное с двух сторон Отк.5,1

- Книги кожанные (пергаментные) 2Тим.4,13

- Чернила 3Ин.13

- В начале имели веруюшие Рима Евангелие от Марка

- верушие Сирии от Матфея

- определенная группа веруюших от Луки

- Ефесяне от Иоана

- В конце первого века церквы имели отдельную сборник Евангелями, отделно письма апостолов, а Деяние апостолов было как коментарии их.

- Епископ Рима 95 г. в своем письме 1Клименти 47,1-3 пишет что церковь Рима имел в его время целый ряд книг Нового Завета.

- Авторы книг повелевают чтобы их письма читали в церквах Иак.1,1; 1Пет.1,1 Кол.1,16; 1фес.5,27; 1Тим.4,13 Отк.1,3.4.11

- Петр сравнивает письма Павла с другими 2Пет.3,15.16

1.1.15. როგორ იწერებოდა ბიბლია

პ. ვიზემანის თეორიით დაბადება იქნა დაწერილი თიხის ფირფიტებზე ჩვენი მამებისგან და მოსემ შეადგინა მათგან დაბადება. თვით მოსე მიუთითებს წიგნში რა წყაროებიდან იქნა აღებული შინაარსი. მაგალითად, სიტყვებით: ''აი წარმომავლობა (მოდგმა და ა.შ. ებრ. ტოლედოტი)...'' ეს ადგილები უნდა მიუთითებდნენ ფირფიტის დასაწყისს ან ბოლოს დაბ.2,4; 5,1; 6,9; 10,1

- მოსეს წიგნები ინახებოდა აღთქმის კიდობანში რჯ.31,24-26

- წინასწარმეტყველთა სია, რომლებიც შესაძლოა იყვნენ ბიბლიის შემდგენლები ეზ.13,9

- დანიელი ტყვეობაში სარგებლობდა მოსეს წიგნებით, იხსენიებს იერემიას დან.9,2.6.11

- ჩასაწერად გამოიყენებოდა:

- ალიზი ეზ.4,1

- კალამი იერ.8,8; 3ინ.13

- ქაღალდი 2ინ.13

- ტყავის წიგნები (პერგამენტი) 2ტიმ.4,13

- ორივე მხრიდან დაწერილი გმცხ.5,1

- მელანი 2ინ.12

- დასაწყისში მარკოზის სახარება ჰქონდათ რომაელ მორწმუნეებს

- სირიელებს მათესი

- განსაზღვრულ ჯგუფს ლუკასი

- ეფესელებს იოანესი

- პირველი ს-ის ბოლოს ეკლესიებს გააჩნდათ ცალკე სახარებების კრებული, ცალკე მოციქულთა წერილების, ხოლო მოციქულთა საქმენი ერთვოდა როგორც მათი კომენტარები.

- რომის ეპისკოპოსი 95 წ. თავის წერილში 1კლიმენტი 47,1-3 ამბობს, რომ რომის ეკლესიას მის დროს ჰქონდა მთელი რიგი ახალი აღთქმის წიგნები.

- ავტორები მოუწოდებენ იკითხონ მათი წერილები ეკლესიებში იაკ.1,1; 1პეტ.1,1 კოლ.4,16; 1თეს.5,27; 1ტიმ.4,13 გმცხ.1,3.4.11

- პეტრე ადარებს პავლეს წერილებს სხვებისას 2პეტ.3,15.16

 

__თემაზე წერდნენ__

***

დაბ.2:4 დაბადება (დასაბამი) პირდაპირი მნიშვნელობით ეს სიტყვა `თაობას~, `შთამომავლობას~ ნიშნავს. დაბადების წიგნში იგი 11-ჯერ გვხვდება და ჩვეულებრივ, თხრობის ახალ სტილზე გადასვლას მიგვანიშნებს ან გენეალოგიას წარმოგვიდგენს. ეს თავი ქმნილებას სულ სხვა პერსპექტივით გვაჩვენებს. იგი უფრო ლოკალიზებულია და ადამიანზეა მიმართული.

__ბიბლია კომენტარებით 2015__